söndag 1 september 2013

September

Första septemberdagen går mot sitt slut. September betyder höst. Hösten för med sig många saker jag tycker om; färggranna löv, klar höstluft, varma tröjor, fina halsdukar, sköna plädar och ljus. Trots att vi ännu har lite sommar kvar här i Tyskland, det lovas närmare 30+ grader till veckoslutet, förbereder jag mig mentalt på höstens intåg med att provköra min blåa favoritsjal idag till middagen i det mulna vädret. Letar också efter fina höstskor i butikerna och suktar efter ett par nya plädar att vira in mig i snart.

The first September day is nearly over. September means Fall. Fall brings with it many things I like; colourful leaves, warm sweaters, cosy shawls, plaids and candles. We still have a little summer left here in Germany, they promise nearly 30+ degrees next weekend, but I prepare myself mentally for Fall by wearing my favourite blue shawl today at dinner in the rainy weather. Also looking for a nice pair of fall shoes in the shops and spotted a few new plaids that I could wrap myself up in soon.

Kanske det bästa med hösten, naturens förvandling och färgprakt//Maybe the best thing with autumn, the nature changing into fall colours. 



Ett måste till hösten. Alla dessa fina plädar hittade jag på Zara Home//A must in autumn times. Cosy plaids, all from Zara Home.